Nabór na stanowisko asystenta rodziny
zakończony, rozstrzygnięcie: rozstrzygnięty
Organizator: Ośrodek Pomocy SpołecznejNabór na stanowisko asystenta rodziny
W związku z wyznaczeniem Uchwałą Nr XV/103/11 z dnia 21 grudnia 2011 r. Rady Miejskiej Pniewy Ośrodka Pomocy Społecznej w Pniewach jako podmiotu właściwego dla realizacji zadania publicznego w zakresie wspierania rodzin w formie organizacji pracy z rodziną Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Pniewach na podstawie art.17 ust 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej( Dz. U z dnia 21 lipca 2011 r.) ogłasza nabór na stanowisko asystenta rodziny
1. Określenie stanowiska:
1) umowa o pracę na czas określony,
2) wymiar czasu pracy – pełen etat,
3) system zadaniowego czasu pracy.
2. Wymagania niezbędne:
1) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna,
2) niekaralność,
3) posiadanie pełnej władzy rodzicielskiej,
4) wypełnianie obowiązku alimentacyjnego ,
5) prawo jazdy kat. B i własny samochód.
3. Wymagania dodatkowe :
1) doświadczenie w pracy z dziećmi lub rodziną.
4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
Wspieranie rodziny przeżywającej trudności w wypełnieniu funkcji opiekuńczo-wychowawczych tj.
1) opracowanie i realizacja planu pracy we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem pieczy zastępczej planu pracy, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych,
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych,
6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
7) wspieranie aktywności społecznej rodzin,
8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej,
10) motywowanie do udziału w zajęciach grup dla rodziców, mających na celu kształtowanie
prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci,
14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną,
15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku i przekazywanie tej oceny Kierownikowi Ośrodka Pomocy Społecznej,
16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną,
17) sporządzanie na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach,
18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą ds. przemocy w rodzinie lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
5. Wymagane dokumenty:
1) życiorys (CV),
2) list motywacyjny,
3) kopie dokumentów potwierdzające posiadane kwalifikacje i przebieg pracy zawodowej,
4) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
5) oświadczenia kandydata:
a) o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych o treści:
„ Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz.926 z późniejszymi zmianami ),
b) że nie jest on i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej , oraz że władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona,
c) że wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego,
d) o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
e) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych ,
f) że nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Dokumenty i oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane.
Wymagane dokumenty należy składać z zamkniętej kopercie z dopiskiem:
„Nabór na asystenta rodziny”
w terminie do 20 stycznia 2012 r. osobiście w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej biuro nr 12 lub drogą pocztową na adres:
Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Wolności 1
62 – 045 Pniewy
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 61 29 36 505
w godzinach od 7.30 – 15.30.
Dokumenty, które wpłyną do OPS po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru umieszczona będzie w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) i na stronie internetowej Ośrodka Pomocy Społecznej w Pniewach oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie tut. Ośrodka.
Dokumenty kandydatów, którzy nie zakwalifikują się do dalszego etapu naboru(rozmowy kwalifikacyjnej) nie będą odsyłane, a nie odebrane przez zainteresowanych po sześciu miesiącach od dnia naboru podlegać będą zniszczeniu.
Publikacja dnia: 10.01.2012